Mówiąc o dyktatorach mody i najbardziej cenionych markach jednym tchem wymienimy: Prada, Gucci, Armani, Dolce & Gabbana, Fendi.
Te wielkie domy mody łączy jedno – pochodzą z Włochy. Słoneczna Italia to synonim szyku, elegancji i najbardziej ekskluzywnych marek odzieżowych. La dolce vita – włoski styl życia to w końcu między innymi także miłość do wyjątkowych ubrań. Ale włoska to moda to także ubrania streetwarowe i legendarny producente – marka Ellesse!
Sportowe początki Ellesse
Brand Ellesse powstał w 1959 roku. W przeciwieństwie do innych znanych producentów odzieży z Półwyspu Apenińskiego, siedzibą firmy nie został Mediolan, Turyn czy Rzym. W samej końcówce lat 50-tych ubiegłego wieku markę Ellesse wprowadził na rynek Leonardo Servadio, lokując jej siedzibę w Umbrii. Początkowo firma specjalizowała się w produkcji odzieży sportowej dla amatorów białego szaleństwa.
Sukces, który zapewniły marce ubrania wysokiej jakości dla narciarzy, w krótkim czasie zaowocował przygotowaniem propozycji także dla innych dyscyplin sportowych. W ten sposób Ellesse wkroczyła w świat lekkiej atletyki i tenisa, a nawet wyścigów Formuły 1. Logo Ellesse widniało na strojach Marca Giradellego – narciarskiego mistrza, oraz Gianniego Poli – maratończyka, zwycięzcy słynnego maratonu nowojorskiego. Podobnie jak w większości miejsc na świecie, we Włoszech najpopularniejszą dyscypliną sportową jest piłka nożna. Nie mogło w związku z tym zabraknąć w ofercie marki propozycji dla piłkarzy. Producent przygotował nawet trykoty dla kadry narodowej Włoch.
Zwrot w stronę mody ulicznej
Lata 80-te XX w. przyniosły zmianę filozofii brandu. Ellesse stała się marką tworzącą oprócz ciuchów typowo sportowych także wygodną i komfortową odzież miejską. To, co pozostało niezmienne, to szczególny nacisk kładziony na jakość produktów. W gamie producenta królować zaczęły zapewniające komfort termiczny ciuchy z lekkich i przewiewnych materiałów. Ich wysoką użyteczność zapewniał swobodny krój, zastosowanie wygodnych zamków błyskawicznych czy też duża liczba pojemnych kieszeni.
Połączenie nietuzinkowego wyglądu, komfortu użytkowania i wysokiej użyteczności dostrzegli i docenili także popularni artyści tego okresu. Warto wspomnieć chociażby o takich postaciach jak DJ Jazzy Jeff, współpracujący z nim Will Smith, czy frontman The Rolling Stones – Mick Jagger.
Jak feniks z popiołów
Złoty okres w historii marki, który trwał nieprzerwanie od jej wprowadzenia na rynek, dobiegł końca w latach 90-tych ubiegłego wieku. Wpływ na to miała w dużej mierze eksplozja popularności firmy Nike, związana z fenomenem Michaela Jordana i jego niewiarygodnych osiągnięć na boiskach NBA.
W segmencie producentów odzieży sportowej pojawił się nowy, poważny gracz, który regularnie zdobywał coraz większą część rynku. Wspomniana dekada to także powrót popularności innych brandów sportowych: Adidasa, Pumy czy Reeboka. Wszystko sprawiło, że charakterystyczne logo Ellesse coraz rzadziej pojawiało się ciuchach, które klienci wybierali najchętniej. Firma przetrwała trudny okres, w dalszym ciągu produkując ubrania najwyższej jakości. Wróciła także do grona najpopularniejszych brandów odzieżowych wraz z rozpoczęciem drugiej dekady XXI w. Tym razem jednak jej sukces oparty został głównie o modę uliczną. Odzież Ellesse znajdziesz tutaj: https://www.clobber.pl/pl/producers/ellesse-1544221292.html.
Zalety odzieży casualowej Ellesse ponownie odkryli także popularni artyści – logo firmy znajduje się na porządku dziennym zarówno koncertów artystów pop, jak i raperów. Można zatem powiedzieć, że do Ellesse po raz kolejny uśmiechnęło się szczęście. Na niewiele by się ono jednak zdało, gdyby nie wysoka jakość ubrań, którą producent oferuje swoim klientom.